Lansarea numărului al 7-lea al revistei FILM MENU

 


Miercuri, 20 octombrie 2010, ora 19:30, la Cinemateca Union din Bucureşti va avea loc lansarea numărului al 7-lea al singurei reviste de cultură cinematografică din România, FILM MENU.

Dosarul acestui număr este dedicat femeilor-regizor. Redactorii FILM MENU au decis să vorbească despre 8 regizoare care, împreună, prin originea şi ţările în care şi-au desfăşurat activitatea cinematografică, acoperă 6 continente: Věra Chytilová (Cehia), Shirley Clarke (SUA), Ann Hui (China), Jane Campion (Noua Zeelandă), Kira Muratova  (Ucraina, Rusia, România), Samira Makhmalbaf  (Iran), Lucrecia Martel (Argentina), Claire Denis (Franţa).

În numărul al 7-lea al revistei mai puteți citi review-uri ale unor filme ca Morgen (r.Marian Crişan), film câştigător a două premii la Festivalul de la Locarno în 2010, Inception (r. Christopher Nolan), mare hit de box-office al verii 2010, Marţi, după Crăciun (r. Radu Muntean), film câştigător al premiului „Bayard d’or” al Festivalului de Film de la Namur 2010, Women Without Men (r. Shirin Neshat), film câştigător al „Leului de Argint” la Festivalului de Film de la Veneţia 2010 sau Tetro (r. Francis Ford Coppola), film al cărui operator e Mihai Mălaimare Jr.

Redactorii revistei l-au interviat pe unul dintre cei mai importanți cineaști români ai momentului, Răzvan Rădulescu. Scriitor (câştigator al premiului UE pentru literatură pentru romanul „Teodosie cel Mic”), scenarist al filmelor „Marfa şi banii” (r. Cristi Puiu), „Moartea domnului Lăzărescu” (r. Cristi Puiu), „Boogie” (r. Radu Muntean), „Marţi, după Crăciun” (r. Radu Muntean) și regizor (alături de Melissa de Raaf) al filmului „Felicia, înainte de toate”, Răzvan Rădulescu povestește despre experiența sa în numărul al 7-lea al FILM MENU. Interviul reprezintă o transcriere a unei discuţii de aproape 9 ore în care a fost dezbătută, film după film, întreaga sa carieră cinematografică, de la debutul ca scenarist cu „Marfa şi banii” la recentul debut ca regizor cu „Felicia, înainte de toate”.

La secțiunea de profil regizori puteți descoperi poveștile unor artiști ca Gaspar Noé, prezent în 2009 la Cannes cu „Enter the Void”, Semih Kaplanoglu, câştigător al „Ursului de Aur” la Festivalul de Film de la Berlin 2010, pentru filmul „Bal”, sau Satoshi Kon  (un articol in memoriam dedicat regizorului de animaţie japonez).

În acest număr mai puteți citi povestea Lottei Reiniger (animatoare al cărei film „Peripeţiile Prinţului Achmed”, este cel mai vechi lungmetraj de animaţie păstrat până în zilele noastre), articolul Sus realismul! Jos realismul! (2) semnat de Andrei Gorzo, care continuă astfel publicarea fragmentelor despre „Noul Cinema Românesc în contextul istoriei şi al teoriei realismului cinematografic”, și o scurtă incursiune în ediția a 16-a a Festivalului internaţional de Film de la Sarajevo.

În cadrul Cineclubului de miercuri va fi proiectat filmul „Portrait of Jason” („Portretul lui Jason”) din 1967 al cineastei underground americane Shirley Clarke. Filmul va fi proiectat în varianta originală, vorbită în limba engleză, fără subtitluri (durata filmului: o oră şi  40 de minute).

Despre „Portrait of Jason”: Film non-ficţional, care intervievează un singur personaj (Jason Holliday, cunoscut însă şi sub pseudonimul Aaron Payne), performer la cabaret şi hustler, sondând prin prisma acestuia situaţia negrilor şi a homosexualilor în America anilor ’60.

Ingmar Bergman despre „Portrait of Jason”: Portrait of Jason este cel mai fascinant film pe care l-am văzut vreodată.”

Publicaţia americană „New York Times”, în 1997: „Shirley Clarke a fost o deschizătoare de drumuri pentru filmul independent.” 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s