oracol mic

[Oracol Film Menu] : Kristina Cepraga

 

 

Kristina Cepraga

 

 

Kristina Cepraga a lucrat ca VJ la posturile muzicale de televiziune MCM şi MTV, studiind ulterior actorie. În ultimii ani a interpretat preponderent roluri în filme realizate în Italia. Cel mai recent rol interpretat de ea într-un lungmetraj este cel al Kristinei din „Gianni e le donne” („Gianni şi femeile”, 2011), în regia lui Gianni Di Gregorio, care în urmă cu 3 ani realiza celebrul „Pranzo di ferragosto” („Prânzul de pe 15 august”).

 

 

1. O scenă de film care te face să plângi.

Sunt mai multe. Scena finală din „Cele 400 de lovituri” („Les 400 coups”) al lui François Truffaut, când copilul fuge disperat orbecăind spre mare şi cu privirea pierdută în direcţia publicului. Scena din „La Ciociara” al lui Vittorio de Sica, atunci când Sophia Loren cade la pământ într-un plânset disperat şi aruncă o piatră după maşina soldaţilor. Scena din „Hoţii de biciclete” („Ladri di biciclette”, r. Vittorio de Sica”), atunci când îi este furată bicicleta tatălui. Scena din finalul „Nopţilor Cabiriei” („Le Notti di Cabiria”) al lui Fellini, când Giulietta Massina plânge, zâmbeşte, se pierde, se trezeşte, îmbătrâneşte, se complace şi ne observă ca părtaşi ai scenei, totul în decurs de 2 minute.

2. Un film pe care îl deteşti.

Nu am un film pe care să îl detest, ci genuri în care nu mă regăsesc şi a căror utilitate nu o înţeleg sau filme în care unul dintre actori este contrastant cu ceilalţi şi iese mult prea clar în evidenţă că a fost impus realizatorului.

3. Un loc pe care l-ai văzut într-un film şi pe care ai vrut ulterior să îl vizitezi.

Positano, Capri, Paris şi Roma, unde m-am şi mutat acum 7 ani din acest motiv. Totul datorită lui Fellini.

4. Cea mai pasională experienţă cinematografică pe care ai avut-o

„Ultimul tango la Paris” („Ultimo tango a Parigi”, r. Bernardo Bertolucci), „Once Upon a Time in America” (r. Sergio Leone).

5. O secvenţă pe care o iubeşti, povestită în câteva rânduri.

Charlie Chaplin în faţa maşinii-invenţie de mâncat, băut şi şters care se strică, celebrul lui mers în penumbra străzii în „Modern Times”, scena din „Matrimonio all’ italiana” al lui Vittorio de Sica, atunci când Sofia Loren le povesteşte copiilor că sunt ai ei (este şi monologul pe care l-am avut de interpretat la admiterea la şcoală, în Italia, la Cinecitta).

6. Cea mai lungă vizionare din viaţa ta. Cât a durat. Ce filme ai văzut atunci.

Nu mai ştiu. O fac mult prea des – câteva zile la rând, fără oprire. Văd atunci filme aparţinând  cinemaului clasic neorealist şi realizate de cineaşti precum Rossellini, Fellini, de Sica, Visconti, Pasolini.

7. Autorul de cinema pe care l-ai alege să îţi consemneze viaţa.

Woody Allen sau Radu Mihăileanu.

8. Un film pe care crezi că nu l-ai înţeles.

Nu am înţeles niciodată utilitatea anumitor filme pe această planetă.

9. Un film al cărui umor este pe gustul tău.

În general, filmele lui Woody Allen, sau cele cu Alberto Sordi. Şi îmi place umorul lui Gianni Di Gregorio în „Gianni e le donne” (în care am jucat şi eu).

10. CD-ul preferat cu muzică de film.

Dinah Washington, Etta James, Billie Holliday, Ray Charles, Charles Aznavour, Paolo Conte, Soul and Black music, R&B.

11. O carte de film esenţială.

„Cinema – cele 1000 de momente fundamentale (istoria cinematografiei mondiale)”.

 

 

Alte oracole Film Menu completate până în prezent:

 

Radu Jude

Florin Lăzărescu

 

 

Miercuri, 21 septembrie, publicăm Oracolul Film Menu completat de un redactor „Playboy”, Cristian Neagoe.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s