[Să Film!] : Poziţia copilului

Sa Film! Pozitia copilului

Să Film!, episodul 10:

Proiecţie şi dezbatere „Poziţia copilului” (România 2013, regia Călin Peter Netzer)

UNATC Bucureşti şi Film Menu prezintă duminică, 31 martie 2013, de la orele 19,00, proiecţia filmului „Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, urmată de o dezbatere cu membrii echipei de filmare.

Evenimentul este al zecelea dintr-o serie de proiecţii lunare, din cadrul proiectului „Să Film!”, care îşi propune să ofere contextul necesar unui dialog între public şi realizatorii celor mai recente filme româneşti. Proiecţiile vor avea loc de fiecare dată în Sala de cinema din UNATC – o sală cu o capacitate de aproximativ 300 de locuri. La finalul fiecărei proiecţii, publicul este invitat să intre în dialog cu o mare parte a echipei de filmare.

Scopul acestui proiect este, pe de o parte, de a facilita o înţelegere a modului în care funcţionează fiecare departament al unei echipe de producţie cinematografică şi pe de altă parte, de a propune un dialog amplu între realizatori şi public, la scurt timp după ce filmul a fost lansat în sălile de cinematograf.

Programul „Să Film!” de duminică, 31 martie 2013 (UNATC – Sala de cinema):

19.00: Proiecţie „Poziţia copilului” (România, 2013)
20.30: Dezbatere pe marginea filmului cu membrii echipei de filmare: Călin Peter Netzer (regizor), Ada Solomon (producătoare), Dana Bunescu (sunetistă şi monteuză), Luminiţa Gheorghiu, Ilinca Goia, Nataşa Raab, Adrian Titieni

Intrarea la eveniment este gratuită.

Filmul „Poziţia copilului” poate fi vizionat în cinematografele din toată ţara începând cu data de 8 martie 2013.

Parteneri media: Radio Guerrilla, Şapte Seri, Dilema Veche, Tataia, Liternet.ro, Filmreporter.ro, Feeder.ro, Veioza Arte, Librăriile Humanitas, Librăria Anthony Frost, Librăriile Cărtureşti şi Librăria Jumătatea Plină.

Un gând despre „[Să Film!] : Poziţia copilului

  1. Pentru mine acest film a fost o surpriza foarte placuta. Dupa ce am aflat de premierea cu ursul de aur la Berlinale si am vazut discursul Adei Solomon, cam prea feminist si vehement politic pentru gustul meu, am aruncat un ochi si pe trailer.Dupa trailer am ramas cu impresia unui film destul de superficial desi povestea mi s-a parut foarte buna si ofertanta. Ma gandeam ca a luat ursul de aur pentru maiestria de a pune in opera dar credeam ca esenta subiectului ramane cam neatinsa.
    Dupa primele cateva minute din film prejudecata mea lucra foarte asiduu pentru a ma face sa cred ca deja am inteles tot ce era de inteles si ma gandeam la disconfortul de a vedea tot filmul in picioare. Incet incet prejudecata nu prea mai avea forta si inepeam sa vad intr-o lumina mai curata si fara asteptari povestea. Si am inceput incet incet sa fiu lovit de realitatea si credibilitatea povestii redata excelent de actori. Cateva dintre scenele importante au fost atat de similare cu trairile mele personale ca am inceput sa ma simt la camera ascunsa.
    Si apoi mai vine si sfarsitul acela fabulos cu Titieni care initial nu l-am inteles. Noroc cu o intrebare pusa din sala in care era intrebat cum se explica neconcordanta dintre afirmatia ca va merge cu dreptatea pana la Dumnezeu si faptul ca dupa cinci minute stat de vorba calm cu cel care i-a omorat fiul. Si Titieni a raspuns fabulos in locul personajului : ‘pentru ca sunt viu’. Imi permit eu sa adaug, pentru ca este viu si nu si-a pierdut iubirea, gasind astfel putere sa treaca peste durere si sa ierte.
    Un film sincer, curat si facut cu foarte mult suflet! Felicitari inca odata echipei si multumiri organizatorilor pentru aceasta proiectie si discutie minunata:-)

Lasă un răspuns

