Vă invităm la lansarea revistei FILM MENU #31!
Redactată de studenții de la Film din cadrul U.N.A.T.C., FILM MENU continuă să ofere o platformă cu ajutorul căreia viitori cineaști și critici să-și găsească o voce și să-și împărtășească ideile cu un public larg de cititori pasionați de cinema.
Revista FILM MENU #31 se va axa în jurul temei de Meta-Cinema, un concept care, credem noi, este deosebit de relevant în peisajul actual cinematografic și merită studiat mai îndeaproape. Dacă în ultimul nostru număr am prelungit discuțiile din jurul canonului cinematografic și diferite forme de cinefilie, de data aceasta ne îndreptăm spre un tip de cinema care, din anumite puncte de vedere, ar putea fi văzut ca o continuare a acestor căutări. În ce măsură auto-referențialitatea cinemaului tinde să încurajeze anumite forme de cinefilie, sau să ajute la canonizarea anumitor filme? În ce fel realitate și ficțiunea se pot împleti într-un film? De câte straturi de ironie e nevoie ca un discurs să devină din nou sincer? „Înarmați” cu astfel de întrebări am pornit la drum, încercând să disecăm diverse filme și nu numai.
CRONICI
Nope — Vlad Belcin
Tori and Lokita — Ana Dumitrașcu
Everything Everywhere All at Once — Ștefan Ristea
Triangle of Sadness — Ana Dumitrașcu
Heartbreak High — Elena Borcea
DOSAR
Metaironie și metamodernism în cinema — Andrei Șianțiu
Abbas Kiarostami – Un alt fel de metacinema — Vlad Belcin
Doi scenariști discută filme cu scenariști — Andrei Voineag și Adrian Ionescu
STUDIU CRITIC
Feminismul socialist al lui Lucian Bratu — Iulia Necșulescu
E slow cinemaul prea mult? — Ramona Aristide
Despre valoarea psihologică a filmelor Cristianei Nicolae — Daniel-Andrei Petre
FESTIVAL
ANONIMUL — Dalesia Cozorici
Convorbiri virtuale de la BIEFF — Dalesia Cozorici
RECENZIE DE CARTE
Infectious Inequalities. Epidemics, Trust, and Social Vulnerabilities in Cinema — Iulia Necșulescu
Lansarea revistei va fi însoțită de proiecția filmului „Cât de mult ne-am iubit” / „C’eravamo tanto amati” (1974, r. Ettore Scola), o comedie în stil italian ce urmărește povestea de viață a trei prieteni (Nino Manfredi, Vittorio Gassman, și Stefano Satta Flores), ale căror destine se intersectează pe fundalul schimbărilor economice și sociale de după cel De-al Doilea Război Mondial, inclusiv dezvoltarea cinemaului italian, prin filme ca „Hoții de biciclete” sau „La dolce vita”. O comedie romantică despre idealism și pragmatism, dragoste și dragoste de cinema, filmul simbolizează o punte de legătură între numărul anterior al revistei și cel actual: Canon și Cinefilie și Meta-Cinema.
🎥Proiecția va avea loc miercuri, 30 noiembrie, la ora 18.30, la Cinemateca Eforie. Aceasta va fi moderată de Iulia Necșulescu și Dora Leu, redactori Film Menu.
Filmul va fi subtitrat în limba română.
Tariful biletelor pentru proiecțiile Cinematecii Eforie:
-Bilet întreg: 10 lei
-Bilet redus (elevi, studenți, pensionari): 5 lei
-Bilet redus pentru studenții facultăților cu profil cinematografic sau similar: 3 lei
-Persoane cu dizabilități/nevoi speciale: 0 lei
🎉După proiecție vă așteptăm de la 21.30 să petrecem la Grădina Art Hub, str. General Constantin Budișteanu, nr. 10.
Mai multe detalii aici: https://fb.me/e/2dwEndx0c
Revista Film Menu apare de două ori pe an, prin Editura U.N.A.T.C., și este distribuită în mod gratuit.
Începând cu 2022, Film Menu se află și sub egida Centrului de Pedagogie și Studiu al Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, din cadrul U.N.A.T.C.
Partener media: AaRC (All about Romanian Cinema)